A hagyományokhoz híven, idén is megemlékeztünk Luca-napjáról iskolánkban.
A Luca-napi programot a 2.c osztály boszorkányos tánca nyitotta meg, melyet az aulában tekintettek meg a gyerekek. A táncot Bokodi-Oláh Eleonóra tanította be.
A tánc után kezdetét vette a vásár az iskola épületében. Az osztályok a tantermük elé pakolták ki a saját készítésű karácsonyi portékákat, majd lelkesen árusították azt, az érdeklődő gyerekeknek és szüleiknek. A választék rendkívül változatos volt, karácsonyfadíszek, mézeskalácsok, kézműves szappan, kézműves ékszerek és még sok szép áru közül lehetett válogatni.
Az idei vásár bevételét az iskola jótékonysági célra fordítja, az összeget Noé Állatotthon Alapítványnak ajánlottuk fel. Képek itt.

Iskolánk alsó tagozata változatos programokkal készült a Költészet napjára. A gyerekek amellett, hogy elmondták, bemutatták kedvenc verseiket, versesköteteiket, maguk is írtak költeményeket, képverseket. Részt vettek író-olvasó találkozón is Császár Tímea és Finy Petra írónővel. Az elsősöknek szüleik olvasták fel kedvenc verseiket.

 

"A hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola, a dunaújvárosi Móricz Zsigmond Általános Iskola, a budapesti Szent Angéla Ferences Általános Iskola, az ELTE Gyertyánffy István Gyakorló Általános Iskola – állami és egyházi iskola, valamint egyetemi gyakorlóiskola is szerepel a kiemelkedő teljesítményű iskolák listáján. Ezek azok az oktatási intézmények, amelyek az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok képességeit – azokét is, akik korábbi eredményeik vagy családi hátterük miatt hátrányból indulnak."

Tovább az eduline.hu oldalára ... Tovább a legjobbiskola.hu oldalára ... Tovább az Egyetem honlapjára

bogreKedves Gyerekek! Kedves Szülők!

Örömmel tájékoztatunk mindenkit, hogy a meghirdetett jótékonysági akcióink sikerrel zárultak. A gyerekek szorgos munkái és kreatív ötletei által a Noé állatotthon javára 225.440 Ft-ot gyűjtöttünk. Szépen megtelt tárgyi adományokkal az aulába kitett doboz is.
Az Egy bögre segítség... akció keretében kb. 100db bögrét adtunk le a gyűjtőhelyre.

Boldog ünnepeket kívánunk a Gyertyánffyis közösség minden tagjának!

2018.11.30.tesi tematikus nap“Egy lépés az egészség felé, egy lépés a boldogság felé, egy lépés a közösségért!”- volt a mottónk, amikor a testnevelés munkaközösség kitalálta a tematikus napot.
Elsődleges célunk az volt, hogy a közösséghez tartozás élményét hangsúlyozzuk. Szerettük volna, ha lehetőségük adódik a szülőknek “testközelből” belepillantani az iskolai életébe. Jó alkalomnak gondoltuk, hogy egy közös, mozgásos játékra hívjuk őket, ahol megismerhetik a tanítóka, a tanárokat és megtapasztalhatják, hogy milyen egy gyermeki közösség dinamikája az iskola falai között.
A mozgásos játékok sokszínűsége és változatossága lehetőséget biztosít, hogy ne csak a motoros, hanem a kognitív és affektív fejlesztés is megvalósuljon. A játékok összeállításánál arra törekedtünk, hogy mindhárom terület könnyen felismerhető és beazonosítható legyen a résztvevők számára.
A gyerekek, a tanítók és a szülők többsége hamar felismerte, hogy ez a nap a játék öröméről, a közösség összekovácsolásáról szól, és nem a mindennapjainkat átható versenyzésről. Az alsó tagozaton több mint 40 szülő csatlakozott a programhoz, akik maguk is aktív szerepet vállaltak a játékokban. A visszajelzések alapján mind a tanulók, mind a gyerekek, mind a tantestület többsége elismerően nyilatkozott az eseménnyel kapcsolatban.
A program sikeres lebonyolításában ês megvalósításában a TÓK negyedéves testnevelés műveltségterületi hallgatói is részt vettek.

2018 marton nap gifIskolánk hagyományait őrizve, idén is megemlékeztünk Márton-napjáról. A Márton-napi műsort megelőzően minden osztály lámpást készített a hagyományokhoz kapcsolódva.
A műsort az iskolában az 1-2. évfolyam, és a 3-4. évfolyam külön-külön tekintette meg.
A Márton-napi előadást az 1.c, 3.b és 4.b osztálya adta elő. Az 1.c és 4.b osztályt Iliás Daniella készítette fel. Az előadás során megismerhettünk Szent Márton életútját, melyet a 4.b osztály tanulói adtak elő. Az előadásukat színesítette az 1.c osztályosok népi játéka, táncprodukciója.
A műsort keretbe foglalta a 3.b osztály furulyajátéka, melyet Kolláth Erzsébet segítségével tanultak meg.

Iskolánkban idén is megemlékeztünk az 1956-os forradalom történéseiről. Idén rendhagyó módon, nem a tornaterem, hanem a második emeleti aula adott otthont a megemlékezés. Az 1-2. évfolyamos gyerekek, és a 3-4. évfolyam tanulói külön- külön jelentek meg az aulában ünneplő ruháikban, és hallgatták meg a számukra külön erre az alkalomra készített előadást, melyet Dr. Lénárd András, iskolán tanítója adott elő nekik. Az előadást kivetített képek, videók, illetve korhű tárgyak kísérték. A gyerekek érdeklődő figyelemmel hallgatták végig a mondottakat, majd annak végére, talán kicsit mind közelebb kerültek a forradalom lényegi elemeihez. Képek itt.

Meseíró- és illusztráló pályázaton értek el figyelemre méltó helyezést tanulóink. A „Ketten írtuk” pályázatra a tanulóknak, Molnár Krisztina Rita írónő által megkezdett mesét kellett folytatnia, illetve illusztrálni is azt. A mese címe: Téli este a világító toronyban. A történet elején megismerhetünk egy kisfiút, aki a tengerparton keres egy plüssmackót, illetve a világítótorony őrével is találkozhatunk. Ezt a történetet kellett a gyerekeknek továbbgondolnia, megírnia, majd illusztrációt készíteni az általuk befejezett történethez.

2018szuret honlapra

2018. szeptember 28-án, péntek délután, iskolánkban szüreti mulatságot rendeztünk.
A szüreti mulatság része több, hagyományőrző program volt. A csoportok osztálykeretben is beszélgettek a szüretről, játszottak különböző játékokat, illetve olyan osztály is akadt, ahol egy prés működését is megtekinthették a gyerekek.
Az osztálykeretben történő programokat követően, a közös szüreti mulatságot egy felvonulás indította el, melynek során a gyerekek népi rigmusokat, dalokat kántáltak, melyet különböző zajkeltő eszközök hangjaival kísértek. A felvonulás megalapozta a megfelelő hangulatot, innen indultak tovább az osztályok a különböző programokra.
A szüret részeként minden osztály, táncházban mozoghatta ki magát, és próbálhatta ki a népi hagyományokhoz kötődő táncokat, dalokat.
A táncolás mellett, az udvaron is lehetősége volt a gyerekeknek a mozgásra, hiszen a tanítók különböző játékokkal várták őket. A játékok mindegyike is az őszhöz, hagyományokhoz kötődött. Ilyen volt például a dió célba történő beterelése, vagy a „Lipem-lopom a szőlőt” című dalhoz kapcsolódó mozgásos játék.
A tánctól, játéktól elfáradt gyerekeket az ebédlő pogácsa, szőlő, és szőlőlé várta, a felső tagozatos tanulók segítségével mindenki ehetett, ihatott a finomságokból.