received 1744385352311896A 6/d, és 6/b, 5/a osztályosok kórustagjai. április 10-én, egy TV- felvétel részesei lehettek, mely majd egy nyári időpontban kerül levetítésre. Az operaénekesnő, aki saját szakmai életútja pillanatait elevenítette fel, zenei részletek felhangzásának segítségével: Komlósi Ildikó világhírű operaénekesnő volt. A beszélgetést, Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója vezette. A vetélkedő felvételét megelőzően, egy jóhangulatú, a zenei háttérmunkát és az épület működését bemutató, rövidfilm- csokrot hallhattak-láthattak a gyerekek, Kozák Márta az Operaház nagykövete irányításával. A vetélkedő nyereményeként, egy balett előadásra mehetnek el a gyerekek, június egyik estéjén. A csoportot kísérte, Telfel Grácia és Molnárné Mádi Beáta.

A Magyar Diáksport Szövetség felkérte az ELTE Gyertyánffy István Gyakorló Általános Iskola 7. a osztályos tanulóit, hogy vegyenek részt a "T. E. S. I.-2.0- Beavatkozás a minőségi (inkluzív) testnevelés oktatás és képzés megvalósítása érdekében" c. kiemelt projekt keretében megvalósuló NETFIT oktató videó, továbbá a "Kézikönyv a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt, NETFIT alkalmazásához" elkészítésében.
A projekt magvalósulásának köszönhetően lehetővé vált a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT) sajátos nevelési igényű gyermekekre (SNI) történő alkalmazása.
Az elmúlt négy esztendő során tanulóink és kiváló felkészültségű testnevelőink, a testnevelés és sport műveltségterületen a negyedik módszertani film és a harmadik oktatásmódszertani könyv elkészítésében működtek közre.

Az elkészült NETFIT oktató videók ezen a linken érhetők el.

Április 20-án, péntek délután tartottuk iskolánkban a Föld napja alkalmából rendezett programokat. A program részeként a gyerekek zöld színű felsőben érkeztek az iskolába. A zöldbe öltözött tanulók délután 2 és fél 4 között különböző feladatokat teljesítettek a Föld jegyében.

Az 1-2. évfolyamon és a 3-4. évfolyamon különböző feladatok, játékok várták a tanulókat az iskola több pontján, az udvaron, osztálytermekben. A gyerekek az állomásra osztályonként érkeztek. 1-2. évfolyamon tanítójuk kísérte őket, 3-4. évfolyamon pedig önállóan jártak állomásról-állomásra a lelkes tanulók.

Az állomásokon rendkívül változatos feladatokkal várták a gyerekeket a napközis tanítók, illetve főiskolai hallgatók. A feladatok között volt az újrahasznosítással, védett állatokkal kapcsolatos játékos feladat, fűszer- és gyógynövény felismerés, drámajáték, mozgásos játék, illetve tablókészítés is. A játékok mindegyike valahogy kapcsolódott a Földhöz, felhívta a figyelmet a növényekre, állatokra és az egész Földünkre való odafigyelésre. Emellett mindegyik állomás játékos formában zajlott, így a gyerekek nagy lelkesedéssel végezték el a feladatokat.

A program részeként a csoportok virágokat is ültettek különböző erre alkalmas cserepekbe, eszközökbe, melyek most az iskola udvarát díszítik. Képek

A kerületünkben minden év őszén megrendezésre kerülő történelmi verseny témája idén Szent László király élete és uralkodásának kora volt. Erre a versenyre 3 fős csapatokban szabadon nevezhetett minden, a kerület iskolájában tanuló 10-15 éves diák. Az idén összesen mintegy 60 csapat nevezett, közte mi is a 7/A-ból – Tóth Kristóf, Tóth Vilmos, Breuer Domokos – „Red Bulla” csapatnévvel, Halász Judit tanárnő támogatásával.

Első fordulóként a csapatoknak egyfajta házi dolgozatként kellett megoldani egy 10 pontból álló feladatlapot, amelyen a tesztkérdések mellett, fogalmazás és adott témájú rajz (festmény) elkészítése is szerepelt. Egy hétvége alatt birkóztunk meg a feladatokkal. Éreztük, hogy nem sikerültek rosszul a feladatok, főleg a fogalmazás helyett megírt vers, de azért bennünket is meglepetéskánt ért, hogy egyetlen gyertyánffys csapatként bejutottunk a döntőbe, a legjobb 6 csapat közé.

Ezután kezdtük valóban komolyan venni a felkészülést. A történelem tankönyvek mellett a Rubicon folyóiratot, szakirodalmat és minden az interneten a témában fellelhető információt igyekeztünk elolvasni, megtanulni. Hál’istennek néhány iskolai tanóráról is felmentést kaptunk, hogy gyakorolhassunk…

2017 decemberében tartották a szóbeli döntőt, a Jókai villában. Itt szintén csapatban dolgozva kellett megoldanunk a helyszínen kiosztott, Szent László életére és uralkodásának korszakára vonatkozó, évszámokhoz, személyekhez, fogalmakhoz, műalkotásokhoz kötődő feladatokat. Talán a legérdekesebb – és legnehezebb – feladat volt megírni és felolvasni egy korabeli csatáról szóló tudósítást - egy magasrangú egyházi személy (püspök) szemszögéből írt levél formájában.

Az eredményhirdetésnél nem mondom, hogy nem izgultunk. A csapatok helyezését hátulról, a 6. helyezettől kezdték el ismertetni. Már a dobogós 3. helyezésnél járt az eredményhirdetés, de a csapatnevünk még mindig nem hangzott el. Végül másodikok lettünk, alig pár ponttal lemaradva az első helyezettől, de emellett mi zsebeltük be a zsűri különdíját is, amellyel az osztálynak is nyertünk egy múzeumlátogatást.

A döntőbe jutott 6 csapat és felkészítő tanáruk nyereménye egy 1 napos győri kirándulás volt, amelyre 2018. április 16-án került sor. Itt megnéztünk rengeteg Szent Lászlóhoz kötődő emléket – például azt a templomot, ahol Szent László király maradványait is őrzik. Emellett körbesétáltuk a várost, fagyiztunk és egy hotelben ebédeltünk. Délután meglátogattuk a Lipóti Pékség híres gyárát illetve megálltunk a közel 800 éves lébényi templomnál is.

Szerintem megérte benevezni erre a versenyre, nemcsak a kirándulás miatt, bár az valóban nagyon jó élmény volt, hanem mert rengeteg érdekes információt, titkot, legendát tudtunk meg az egyik leghíresebb magyar királyról, Szent Lászlóról.

Képek a galériában

További képek

Breuer Domokos, 2018. április 23.

Iskolánkban az idén februárban a “medve hónapját” tartottuk. Ennek számos feladat, játék, alkotó munka a része volt. A napközis csoportok különböző tevékenységekkel kapcsolódtak a medve hónapjához. Többen olvastak délutánonként különböző medvés meséket, verseket, hallgattak dalokat, melyekben medve szerepel.
A csoportok közül sokan medvével kapcsolatos mozgásos játekokat is játszottak a délutánok folyamán (körjátékok, drámajáték, medvejárásos fogócska). Több osztályban készültek a gyerekek prezentációval is a témában, melyet osztálytársaiknak adtak elő.
Az iskolánkban idén minden hónapban megrendezésre kerülő “Mozogj velünk!” közös udvari mozgás is ebben a témában zajlott, a gyerekek “medvevadászatot”, “Mackó-mackó ugorjál”-t, és további más macis mozgásos játékot játszottak közösen.
A játékos, mozgásos feladatokon túl minden napközis csoport plakátokat, rajzokat készített különböző témában. Sokan készítettek meseillusztrációt, ismeretterjesztő plakátot, szabad rajzokat, illetve voltak saját készítésű mesék, történetek is. A plakátok az első és második emeleti aulában kihelyezésre kerültek, ahol a tanulók a medve hónap után is nézegethették a képeket, rajzokat, informálódhattak a medvékről. Képek

A víz világnapjára készültünk idén a napközis csoportokkal.
A tanulók délutánonként a jeles napot megelőző napokban különböző tevékenységek kapcsán érintették a víz témát. A víz, mint fontos lételem jelent meg a csoportokban. A gyerekek rajzokat, különböző dekorációkat készítettek a témakörben. Sok csoport ismeretterjesztő meséket nézett a vízzel kapcsolatban. Valamennyi csoport beszélgetett a víz jelentőségéről.
A víz világnapján, március 22-én a gyerekek (és sokan a felnőttek is) kék pólóban érkeztek az iskolába. A kék pólós sokaság a tornateremben gyűlt össze, egy közös fénykép készítésére és közös játékra. A fénykép különlegessége, hogy a gyerekek csepp-formába álltak be, a fotót felülről készítették róluk. A játék során pedig a tanulók vízzel kapcsolatos mozgásos játékot játszottak közösen. Képek

Ebben a tanévben, első alkalommal kerül megrendezésre az általános iskolákban a "Pályaorientációs nap". Tanítóink, a szülői közösség bevonásával érdekes programokat szerveznek a gyerekeknek. Az 1.c osztályban az osztályfőnök orvostanhallgató lánya tart foglalkozást az orvosi hivatásról, a 2.a osztály a régészettel ismerkedik meg, a 2.c a média világában barangol az MTVA Látogatóközpontjában. A 3.a osztályban a kertészet és tájépítés a téma, míg a 3.c osztály a meteorológia alapjaival ismerkedik meg. A 4.a osztály lehetőséget kap egy gyermekgyógyászati rendelő és műtő felkeresésére, a b osztály a programozással, kódolással, a c osztály pedig a pszichológia és business világában tájékozódik. A többi osztályban a szülők mutatják be munkájukat (orvos, ügyvéd, sejtbiológus, vállalkozó).

Köszönjük minden résztvevő és támogató szülő munkáját!

Ebben a tanévben a nemzeti ünnep alkalmából a Petőfi Irodalmi Múzeumba látogatott el felső tagozatunk. Előzetes egyeztetés alapján tartalmas programokon vehettünk részt. A Pilvax kávéház, Petőfitness múzeumi akadályverseny, 12 pont és Nemzeti dalnyomtatás a Landerer és Heckenast nyomda eredeti nyomdagépén izgalmas és tartalmas időtöltésnek bizonyult. Képek

Ezen a gyönyörű napsütéses napon útnak indult A-ból B-be egy osztálynyi kíváncsi elsős Ágnes néni kíséretében, hogy meglesse János vitézt a Beethoven utcában. Az 5/a izgatottan várta a vendégeket,átrendezték az osztályt, hozták a kellékeket, és finom kekszet a fogadáshoz. Jancsi gazdája a bajuszát igazgatta, Jancsi a nyáját számolgatta, közben Iluska a ruhákat szép tisztára mosta. Egy mini előadás kerekedett a nagyszerű klasszikusból. Az udvaron közös játék zárta a találkozót. Jó volt együtt lenni a tízen innen és túl ! Folytatjuk…

Amikor már azt hittük, hogy fellélegezhetünk, hisz vége a versenyszezonnak, és lassan az év végi osztálykirándulásokra készülhetünk...
...nos akkor botlottunk bele a Csodaceruza felhívásába:

Kortárs magyar képzőművészek illusztrációihoz kell verset írni a diákoknak a költészet napja alkalmából.
Szó, mi szó, nem kis feladat néhány nap alatt jó verset alkotni.
Annyira jó verset, ami bátran vállalható a hazai gyermekirodalmi újságok egyik legjobbikának ítészei előtt...
Olyan verset, ami akár publikálásra kerülhet Tóth Krisztina, Varró Dániel vagy Szabó T. Anna versei mellett.
Mint utóbb kiderült, ez csak minket, tanárokat rémisztett meg.
Tanítványaink közel negyven pályamunkát küldtek be a versenyre, közülük hárman: Gyimesi Eszter, Korda Blanka és Polgár Vince elnyerték korosztályuk különdíját!
Szívből gratulálunk!