Iskolai fenntarthatósági pályázat

A 4.a osztály, a tavalyi élelmiszerpazarlási kampány után, idén a fák védelmére hívja fel a figyelmet. 

A pályázat célja a fák védelmén keresztül a környezettudatos magatartás kialakítása, a klímakatasztrófa elkerülésében való aktív részvétel.

Pályamunka tartalma: 

  • A gyerekek öleljenek át egy fát, ami számukra valamiért fontos és készítsenek magukról egy fotót!
  • A fotóhoz készítsenek leírást a fáról! (a fa fajtája, jellemzői, érdekessége, helye, méretei, miért fontos a gyermek számára stb.)
  • Az első évfolyam írás helyett rajzot is készíthet a fa helyszínéről, leveleiről, terméséről stb.

A pályázat formátuma: A pályamunkát le lehet adni digitálisan vagy papír alapon is. 

Pályázat leadási határideje: 2021. 11. 15.

Leadás módja: a 4.a osztály termében (I. emelet 119) vagy Teamsen, csevegésben Józsa Ildikó számára elküldve.

A nyertesek élményajándékban részesülnek, melyet a téli szünet előtt válthatnak majd be.

A legjobb pályamunkákat kiállítjuk iskolánk aulájában és honlapján is.

Reméljük, hogy az őszi szüneti kirándulások során mindenki megtalálja vagy felkeresi kedvenc fáját. Szívesen vesszük tanítók pályázatát is. smile

A pályázatra beérkezett munkákat iskolánk A épületének aulájában tekinthetik meg. A digitális formában küldött anyagok ITT érhetők el. Az eredményhirdetésre pénteken (december 3.) kerül sor. Az

Ölelj meg egy fát! pályázat helyezettjei:

Digitálisan benyújtott pályázatok:
1. helyezett: Gazdag Vilma 1.b
  Kupcsulik Lídia 3.b
  Gyalog Alina 1.b
2. helyezett: Székely Aliz 1.a
  Györki Tamara 3.b
3. helyezett: Kupcsulik Márk 1.b
  Vicze Szabolcs 2.c
Plakát pályázatok:
1. helyezett: Németh Liza 2.c
  G. Nagy Zoé és Hetényi Janka 2.b
2. helyezett: Wirth Vince 3.a
  Balsay Zita 3.b
3. helyezett: Dobos Szabolcs 2.b
  Jánváry Rege 4.a

 

2021. október 15. délutánján az alsó tagozat udvara igazi forgataggá vált. A Gesztenyés parkban gyűjtött gesztenyékkel hangulatos, népi játékokat játszottak a gyerekek. Voltak ügyességi játékok, (célba dobás kosárkákba, gesztenyegurító, mandalakészítés, a kisebbeknek formakirakó), és társas játékok (malom, amőba, szókirakó).
Az időjárás csak szépítette az egészet, csodálatos napsütésben, gyerekek örömujjongásaival volt tele iskolánk udvara ezen a délutánon.

 

1

2 horz

 

 

 

 

5 horz

 

 

 

6 horz

Iskolánk is csatlakozott idén Világ Legnagyobb Tanórájához(2021. október első hetében). Ahogy ez a kezdeményezés is Globális célokat szolgál világszinten, iskolánk is globálisan gondolkozik, melyhez minden diákunk hozzájárul valamilyen módon. Több osztály is örömmel vállalt programokat, tevékenységeket, kihívásokat. Alsóban 4 teljes osztály , felsőben pedig a 7.-és 8. évfolyam összes diákja fogalmazott meg klímavédelmi gondolatokat, melyeket üzenet formájában el is küldtünk az Éghajlatvédelmi Szövetség „Mozdulj a klímáért a Föld körül!” felhívásra. VLT

 

Október 1-jén ünnepeltük a Zene világnapját az iskolánkban. Bár a vírushelyzet nem engedte, hogy minden korábbi ének-zenei szokásunkat megvalósítsuk, de egy kicsiny csapatban a lelkesedés nem hagyott alább.

A szabad levegőn nem volt akadály az éneklés előtt, így néhány "alig várom, hogy énekeljünk"-vágytól izgatott gyermek, szülő és hallgató együttesével összeálltunk hajnalok hajnalán és az utcán, az iskola bejáratánál dalra fakadtunk.

Különböző egyszerűbb kánonokkal fogadtuk az érkező gyermekeket és szülőket. Kis 10 fős csapatunk kezdte meg az éneklést, de az örömzene hamar átragadt másokra is és kórusunk bővülni kezdett az érkező énekesekkel. Szülők és gyerekek sokasága állt meg az utcán és mosolyogva hallgatták dalainkat. Szívet melengető érzés volt a hidegben, hogy ilyen nagy közönségünk lett. Állíthatom, hogy mind az énekesek, mind a közönség szép, vidám, dalos napnak nézett elébe.

Ezután a harmadik szünetben az iskola udvarán összegyülekezett az egész alsó tagozat, és közös kánon éneklésével koronáztuk meg a Zene világnapját.

A 6.c osztály különleges feladatot kapott május elején: járják be és örökítsék meg, ők hogyan látják hazánk fővárosát. A gyerekek ügyesen megoldották a feladatot, a fotópályázat kapcsán friss, kifejezően új látásmódú fotók készültek Budapestről, 

Az alkotásokból összeállt egy megkapó hangulatú kis kiállítás, mely bemutatja, a gyerekek, bebaragolták a várost szüleikkel együtt. A Hármashatárhegyi Repülőtértől, a Napraforgó utcai kísérleti lakótelepen és a Margitszigeti víztorony épületén keresztül egészen a Parlamentig szebbnél szebb képeken örökítették meg a főváros arcait, mindennapjait.

Az elkészült fotókból egy, a tantermet barátságossá tevő egész falas tárlat készült "Az én Budapestem" címmel. 

A fotópályázat alkotásai megtekinthetők a virtuális galériában tett séta során.

A videó készítője: Menich Ágnes

A járványhelyzet miatt egy bensőséges hangulatú ballagáson búcsúztunk nyolcadikos diákjainktól június 15-én. Az ünnepségre a végzős tanulók az ELTE Tanítóképző épületében gyűltek össze, ahol iskolánk igazgatója, Mesterházy Ferenc köszöntötte őket, megemlékezve a gyerekek itt eltölött éveiről. 

A most búcsúzó végzősök közül nagyon sokan 8 éven keresztül voltak gyertyánffysok, akik saját elmondásuk szerint kiszámítható és biztonságot adó közegben cseperedtek és váltak kisiskolásokból középiskolába induló diákokká. A beszédet követően a gyerekektől a tanári kar énekkel köszönt el. Ezt követően az igazgató úr vezetésével, az osztályfőnökök és osztályfőnök-helyettesek kíséretében a gyerekek végigjárták az iskola épületének egy részét.

Az iskola udvarán a mára nagyra nőtt nyírfánál került sor az ballagási ünnepélyre, a nevelőtestület által adott elismerések, valamint a Gyertyánffy-díjak átadására. A legtöbb, mit adhatunk gyökerek és szárnyak, búcsúzott a diákoktól Goethe szavaival Mesterházy Ferenc Igazgató.

ballagás 2021

2021. június 9-én tartották a Zrínyi Ilona matematikaverseny 2021-es döntőjét. A Kempelen Farkas Gimnáziumban versenyző csapatban részt vett Rátkai Regő iskolánk ötödik osztályos tanulója, aki az előkelő 10. helyezte szerezte meg.

Felkészítő tanára Gurdon Józsefné. 


Az elért eredményhez gratulálunk! 

A pandémia jelentősen átírta a művészeti osztályok életét is. A tánc és dráma órákon a nagy ugrálások és a kézfogós játékok helyett, kellett valami olyat találni, ami érdekes lehet a gyerekek számára ebben az időszakban. Így kerültek előtérbe a néprajzi és tánctörténeti ismeretek.

Két alsós osztály a kiállítás elkészítése érdekében alapos kutatómunkát végzett. A 4.c osztályban ezt követően egy-egy csoport, egy-egy korszakot dolgozott fel a tánctörténet jeles korszakából. A gyerekek szövegeket bújtak, képeket vágtak, és kézműves feladatokat végeztek az órák során.
Munkájukat, melyre nem került volna sor, ha nincs világjárvány, örömmel mutatták meg a iskolatársaiknak.

Az alkotások az alábbi videóban tekinthetők meg.

 

A pedagógiai munka kiemelt területe a könyvtárban a tanórán kívüli tevékenység, melynek tehetséggondozó része közel egy évtizedes hagyománnyal rendelkezik iskolánkban. A könyvtári könyvőrrendszer célja, hogy a 4–8. osztályos diákok megismerkedjenek a könyvtár működésével és egyes folyamataiban örömmel vegyen részt.

Mire lesz képes, aki ebben a folyamatban részt vesz?

  • Képes lesz önállóan és magabiztosan tájékozódni az iskola könyvtárában.
  • Önállóan meg tudja különböztetni egymástól a különböző témájú dokumentumokat.
  • Képes lesz együttműködni társaival, segíteni a kisebbeket.
  • A dokumentumokat önállóan tudja keresni a polcokon.
  • A visszavett könyvek pontos helyét megkeresi a könyvtári rendszerben.
  • Megismeri és aktív résztvevője lesz a kölcsönzés menetének.

Milyen eredmények várhatók a könyvőr rendszetől?

  • A diákok kedvet kaphatnak, nagyobb eséllyel iratkoznak be az iskolai és közművelődési könyvtárakba.
  • Több eséllyel vesznek részt a könyvtári rendezvényeken.
  • Könyvajánlókat készítenek diáktársainak.
  • Kamara kiállításokat rendezhetnek jeles események alkalmából.
  • A könyvtár munkájában önként segédkezni fognak.

Hogyan lehet valaki könyvőr?

A jelentkezés önkéntes és várunk minden diákot, miután egyzetett a tanítójával és szüleivel.Jelentkezés a könyvtárosnál.

  • A jelentkezés után nyolc alkalom során kell teljesíteni gyakorlandó feladatokat. Végül egy próbán kell résztvenni: a jelentkező kap egy könyvválogatást, amelyből külön kell csoportosítania a mesesarkos, ismeretközlő és regények polcokra tartozó könyveket, majd megtalálni azok helyét.
  • A könyvtáros folyamatosan ellenőrzi, hogy jó helyre osztja-e vissza a dokumentumokat. Természetesen kérhet segítséget, ha elakad, de a segítség nem a jó megoldás megmutatása, hanem próbáljuk arra rávezetni.
  • Végül könyvőr jelvényt szerez és könyvőrré avatjuk, neve a könyvőrök közé kerül. Természetesen ettől az avatástól kezdve bármikor segíthet a könyvtárban.

Lázárné Szanádi Csilla
könyvtárostanár

Néhány fotó iskolánk könyvőreinek munkájáról.

könyvőrök 08

 

 

Iskolánk csapatai nagyszerű eredményeket értek el a Pécsi Tudományegyetem gyakorlóiskolája által megrendezett Sebők Gábor emlékversenyen, csaknem minden helyet megszereztek az első 10-ből.

A többfordulós angol nyelvi emlékversenyre hatodik évfolyamos, 3 fős csapatok jelentkezhettek, akik az első fordulóban hetente megjelenő online feladatokat oldottak meg egy kijelölt olvasmány alapján. A továbbjutók feladata egy rövid videófilm elkészítése volt adott feltételekkel. A döntőbe végül 10 csapat került be az eredeti 56 indulóból. A legutolsó megmérettetésen tíz, forgószínpadszerűen rendezett feladat megoldása volt a pécsi gyakorlóiskola Teams felületén, ahol a gyerekek szóban adtak számot arról, mi mindent tudnak Agatha Christie-ről és a műveiről.

A csapatok ősz óta lelkiismeretesen és folyamatosan dolgoztak, készültek, kemény munkájuk gyümölcse pedig az lett, hogy iskolánk kiemelkedően magas csapatszámmal képviselte magát az első 10 helyezett között.

A verseny szervezője: Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium 1. számú Általános Iskolája
A Sebők Gábor emlékverseny honlapja erre a hivatkozásra kattintva megtekinthető.

 

Sebők Gábor Emlékverseny - Sebők Gábor Memorial Competition

2021.április16. döntő

1. hely: 6.c: Gazdag Viola, Mihálka Anna, Molnár Csilla
felkészítő tanár: Kovács Magdolna

2. hely: 6.b :Team for Breakfast: Jánváry Zsombor, Almer Matilda, Bánfy Hanna
felkészítő tanár: Tarczaliné Kelemen Judit

4. hely: 6.a : Killer Piglets: Takács Mátyás, Madar Vince, Kismartoni Kálmán
felkészítő tanárok: Vastagh Zsófia és Tarczaliné Kelemen Judit

7. hely: 6.b: Detection Club: Losonci Lívia, Biró Bodza, Krizsán-Keszei Bence
felkészítő tanárok: Vastagh Zsófia és Tarczaliné Kelemen Judit

8. hely: 6.a: Lady Fingerprints: Piller Zsófia, Tóth Nóra, Varga Borbála
felkészítő tanár: Tarczaliné Kelemen Judit

9. hely: 6.a: Miss Marples: Gozlan-Vajda Nikolett, Hoós Alice és Horváth Jázmin
felkészítő tanár: Vastagh Zsófia

Gratulálunk a versenyzőknek és tanáraiknak!