Pályázatok
Pályázatok
Mozogj, és nyerj 1 millió forintot a sulidnak!
A pályázat megtekintéséhez, kattintson a képre!
Iskolánk csatlakozott a Digitális Témahéthez 2023-ban.
A Digitális Témahét keretében a 3. évfolyamon 9 X 45 perces időtartamban, „Digitális feladatkártyák" című projektünkkel valósítottuk meg a digitális kultúra- és a testnevelésórákon a téma feldolgozását.
Célunk egy olyan projekt megvalósítása volt, amely a „Z” és alfa generáció igényeihez illeszkedik.
A digitális környezetben való tanulás, szórakozás, játék és kísérletezés közben képessé váltak és válnak integrálni más tantárgyak tudáselemeit. A tanulók informatikai ismereteit, IKT kompetenciájukat felhasználva, digitális feladatkártyákat terveztünk, majd a testnevelésórai környezetben, mint feladatközlési módszert- az utasítást és a bemutatást helyettesítve- alkalmaztunk. A feladatkártyákat a környezettudatosság és fenntarthatóság jegyében táblagépeken használták a diákok. Az alkalmazás során törekedtünk az „okos eszközök”, „okos” felhasználására, a differenciálási lehetőségek megvalósítására, és teret engedtünk a tanulók kreatív, alkotó gondolatainak és a kooperatív munkaformáknak.
Élményalapú, gyakorlati hasznú informatika- és technikaórák az iskolában
Melyik gyerek ne szeretné megélni azt az élményt, amikor az általa megtervezett és elkészített munkadarabról kiderül, hogy tökéletesen működik, és a gyakorlati életben is jól használható!
Hetedikes tanulóink fúrtak, fűrészeltek, csiszoltak, ragasztottak, festettek, majd az elkészült fa közlekedési lámpatestbe bevezették az áramot. Kipróbálták a blankolást, a forrasztást és a szigetelést, majd a Microbit robottechnika felhasználásával beprogramozták lámpáikat.
A lámpamakettek működése pontosan szimulálta a valós közlekedési helyzeteket.
A technika, az informatika és a fizika tantárgyak összekapcsolásával talán új közlekedési mérnöki karrierek kezdődhetnek...:)
Plant for the Planet magyarországi bázisiskolája
Iskolánk csatlakozott a Plant for the Planet mozgalomhoz.
A mozgalomról és a Plant for the Planet Akadémiáról bővebben itt lehet olvasni.
Kapcsolattartó: Mesterházy Ferenc igazgató
https://www.youtube.com/watch?v=oe2REm1buIs
Trash Value Challenge Hungary – Tervezz, alkoss, cselekedj!
Az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar és a képzésben közreműködő iskolánk együttesen csatlakozott UKids programhoz. A gyakorlóiskolában már hagyománya van a fenntarthatósági és környezettudatos magatartásra vezető projekteknek, de a tudatos, a gyerekek vállalkozóképességét fejlesztő elem most került fókuszba. A jelenlegi projekt új vonása, hogy az a gyerekek, szülők, gyakorló pedagógusok mellett a tanítóképző kar hallgatói közös együttműködésében valósult meg.
A projekt honlapja itt tekinthető meg.
Kapcsolattartó: Józsa Ildikó igazgató-helyettes
Az újrahasznosítási kihívást a 4. évfolyam egy tervezőfüzet kitöltésével kezdte, melyben egérke kísérte végig őket.
Összegyűjthették eddigi tudásukat, ötleteiket a témában. A környezetükben megtalálható, kidobásra szánt anyagok újrahasznosításával készítettek új használati tárgyakat. Csoportban bemutatták egymásnak tervező munkájukat és a kész tárgyakat is. Majd értékelték saját prezentációjukat, tanulási folyamatukat és ezek jövőbeni hasznosulását.
- A gyerekek a kreatív alkotás örömén keresztül elmélyítették ismereteiket a globális problémákról, mint a környezetszennyezés, klímakatasztrófa, fenntarthatóság, hulladékkezelés. Fejlődött szociális érzékenységük, kommunikációjuk, társas kapcsolataik.
- A hallgatók megtapasztalhatták a pedagógus gyermekeket támogató, értékközvetítő szerepét. Gyakorlatot szerezhettek az aktív tanulást támogató módszertanban.
- A pedagógusok aktívan részt vettek a belső tudásmegosztásban.
A gyerekek legtöbbje az iskolai élethez köthető és a közvetlen környezetükben felhasználható tárgyakat készítettek: tolltartó farmerből, papírhengerből, plüssállatból, textilből; mobiltartó, éjjelilámpa, ékszerek, játékok. Szívesen használták a digitális technikát a projekt megvalósításhoz. Sokan fotón örökítették meg a tervező- és alkotómunkát.
A tervezőfüzet utolsó kérdése a következő volt: Ha három fontos dolgot megtaníthatnál másoknak a kihívásból, mik lennének azok? A következőket válaszolták: A Föld megóvása a legfontosabb! Együtt könnyebb dolgozni, mint egyedül! Ne félj a feladattól, ha már belekezdtél, könnyű lesz!
NKA pályázat - Új iskolai kórus alapítása
Iskolánk a 2017/2018. tanévben részt vett az NKA 449132/00011 számú "Új iskolai kórus alapítása" című pályázatában.
A pályázat, illetve az iskola célja a zeneszerető, zeneértő, a kultúra és a művészetek iránt nyitott és fog